Wonen in een verzorgings- of verpleeghuis van Evean?

Onze zorgconsulenten wijzen u de weg

Wonen in een verzorgings- of verpleeghuis van Evean?

Introductie

Bij Evean begrijpen we dat u graag zo lang mogelijk thuis woont. Toch kan er een moment komen waarop u zorg en ondersteuning in een verzorgings- of verpleeghuis nodig heeft. Dan zijn we er graag voor u. Onze zorgconsulenten wijzen u en uw familie graag de weg. Zij helpen u van de eerste aanmelding tot en met het moment dat u bij ons komt wonen – bijvoorbeeld met de afhandeling van de administratie.

Wat kunnen onze zorgconsulenten precies voor u betekenen?

ONDERSTEUNING BIJ UW AANMELDING

Gaat thuis wonen niet meer en wilt u weten welke zorg u kunt krijgen? Of wilt u zich uit voorzorg aanmelden voor een van onze verzorgings- of verpleeghuizen? De centrale zorgconsulenten van Evean zitten voor u klaar. Bel 088 – 383 37 01 en kies voor de optie ‘Verblijf en wonen’.

Vragenlijst en advies
De zorgconsulent die u aan de lijn krijgt, neemt in alle rust een vragenlijst met u door. Zo krijgt ze een goed beeld van uw situatie. U hoort welke zorg het beste bij u past en welke Evean verzorgings- of verpleeghuizen deze zorg bieden.

Wat doen de zorgconsulenten vervolgens voor u?

  • Assistentie bij de aanvraag van uw CIZ-indicatie
    Om te kunnen wonen in een verzorgings- of verpleeghuis, heeft u een indicatie van het CIZ nodig. Heeft u deze nog niet? Dan vertelt de centrale zorgconsulent u graag hoe u aan deze indicatie komt. U kunt de CIZ-indicatie ook zelf aanvragen.
  • Rondleiding
    De centrale zorgconsulent vraagt of u een rondleiding wilt in een of meerdere huizen van Evean. Zij zorgt ervoor dat de zorgconsulent(en) van het huis contact met u opneemt voor een afspraak.
  • Plaatsing op de actieve wachtlijst – als u snel zorg nodig heeft
    Weet u waar u wilt wonen? En biedt dit huis de zorg die u nodig heeft? Dan zet de centrale zorgconsulent u op de actieve wachtlijst van het huis. Vanaf dan is de zorgconsulent van het huis uw contactpersoon. Zij houdt u op de hoogte van wachtlijsten en -tijden.
  • Plaatsing op de niet-actieve wachtlijst – als u zich uit voorzorg aanmeldt
    Sommigen schrijven zich uit voorzorg in bij Evean. Zij redden zich vaak nog redelijk, maar als dat verandert, is het fijn dat er snel plek in een verpleeg- of verzorgingshuis is. Bij een inschrijving uit voorzorg staat u op de niet-actieve wachtlijst van Evean. Onze centrale zorgconsulenten houden dan contact met u over uw situatie.

Thuiszorg totdat u in een verpleeg- of verzorgingshuis terechtkunt
Hoe graag we dat bij Evean ook willen, u kunt niet altijd direct terecht in het verpleeg- of verzorgingshuis van uw keuze. De centrale zorgconsulent bekijkt dan graag de mogelijkheden om  thuiszorg voor u in te zetten om de wachttijd te overbruggen.

RONDLEIDINGEN DOOR VERPLEEGHUIZEN

Om een goed beeld te krijgen van een Evean verzorgings- of verpleeghuis, kunt u er het beste een kijkje nemen. Deze rondleidingen zijn altijd op afspraak. De zorgconsulent van het huis laat u dan het huis en een appartement/kamer zien en beantwoordt al uw vragen.

Heeft u zich (aan)gemeld voor zorg via onze centrale woonconsulenten? Dan zorgt deze ervoor dat de zorgconsulent van het betreffende huis contact met u opneemt voor een rondleiding. U kunt ook zelf een afspraak maken:

    • Wilt u het Evean verzorgings- of verpleeghuis van uw voorkeur bezoeken? Bel dan de receptie van dat huis. U wordt doorverbonden met de zorgconsulent voor een afspraak.
    • Wilt u een rondleiding in meerdere verzorgings- of verpleeghuizen, zodat u zich beter kunt oriënteren? Bel dan onze centrale zorgconsulenten op 088 – 383 37 01.

EEN WARM WELKOM OP DE DAG DAT U DE SLEUTEL KRIJGT

Op de dag dat u de sleutel van uw appartement of kamer krijgt, komt er veel op u af. Gelukkig is de zorgconsulent van het huis er voor u. Wat gebeurt er op die dag?

  • Samen met de zorgconsulent neemt u een kijkje in uw appartement of kamer.
  • De consulent praat u bij over alle faciliteiten, voorzieningen en activiteiten, en laat u de algemene ruimtes zoals het restaurant zien.
  • Ze handelt alle administratieve zaken voor u af. Belangrijk: vergeet niet uw ID-bewijs en verzekeringsbewijs mee te nemen.
  • Ze geeft u informatie over de eigen bijdrage. Op de site van CAK leest u daar meer over.
  • U krijgt de sleutel van uw appartement of kamer en ondertekent de zorgovereenkomst.
  • De zorgconsulent geeft u ook uitleg over de verhuizing. Ze vertelt u precies wanneer u wordt verwacht. Na ontvangst van de sleutel heeft u zes à zeven dagen om te verhuizen.
  • Tot slot stelt de zorgconsulent u voor aan de zorgmedewerker die verantwoordelijk is voor uw zorg.

Omdat de zorgconsulent veel zaken met u bespreekt, kunnen we ons voorstellen dat u graag uw familie meeneemt. Tip: maak een lijstje met de vragen die u nu al heeft. De zorgconsulent kan deze dan samen met u doornemen.